17.02.2018

Moviment Parroquial Juvenil

El Moviment Parroquial Juvenil (M.P.J.), que l’any 1998 celebrava el 25è aniversari, té el seu domicili al Centre Pastoral Parroquial, carrer Càlig, nº 30, un edifici antic però amb bon estat de conservació; d’uns 470 m2. amb planta baixa, pati i un pis, disposant de múltiples sales per a les diferents activitats.

Formen el M.P.J. un total de 40 nois i noies de 18 a 26 anys, més uns 60 adolescents de 14 a 17 anys, en l’etapa de post-confirmació..

Pel que fa a les activitats del M.P.J., unes estan directament encaminades als mateixos joves, buscant la seva formació mitjançant reunions setmanals d’estudi i reflexió i algunes sortides de cap de setmana. Setmanalment es reuneixen en grups de 7 a 9 joves per reflexionar sobre un temari programat per a cada curs, seguint el mètode d’enquesta o revisió de vida. Dos o tres vegades durant l’any fan també sortides de cap de setmana amb la finalitat de fomentar la convivència entre ells, compartir el treball dels grups i passar-ho bé. També assisteixen a cursets d’aprofundiment organitzats pel Moviment de Joves Cristians de la Diòcesi.

Altres activitats del M.P.J. projectades a l’exterior, bé cap al poble, com la Campanya de Mans Unides contra la fam, recollida de botelles buides de cava, Pessebre Vivent a Nadal, o bé cap als xiquets i adolescents com a catequistes i monitors de campaments. És molt interessant aquesta tasca formativa i educadora que els joves del Moviment realitzen amb els nens i, sobretot, amb els adolescents. A més de les reunions setmanals, tenen sortides de cap de setmana amb ells per reflexionar sobre algun tema del seu interès, segons la problemàtica pròpia de l’edat, i organitzen tots els anys campament d’estiu.

MPJ