Moviment d'adults cristians

El M.A.C, Moviment D’Adults Cristians, és la manera particular que tenim a la Parròquia d’Alcanar de referir-nos a l’ACGA, Acció Catòlica General d’Adults, perquè així ens deiem els grups d’adults parroquials abans que l’Acció Catòlica s’implantés a nivell diocesà, allà per l'any 1999.

En l’actualitat són tres grups amb un total de 26 persones, la majoria procedents el Moviment de Joventut, amb una llarga experiència, per tant, de reunions de formació en l’etapa adolescent i juvenil, i amb un fort sentit de Parròquia. Les reunions dels grups solen ser quinzenals, i alguna vegada a l’any es reuneixen els tres grups. Com a Moviment d'àmbit diocesà tenim Assemblees de tots els pobles al principi i final de curs, i diverses Plenàries durant l’any, revisant la marxa dels grups, els temaris d’estudi i les Campanyes

L’A.C. , que a partir del Concili Vaticà II adquirí una nova i forta empenta, es defineix com la col·laboració fraterna, estable i organitzada, entre el Ministeri Pastoral i el laics de la Parròquia, en ordre a la realització del fi apostòlic de la comunitat parroquial, que no és altre sinó l’evangelització amb totes les implicacions de l’entorn social i polític en què aquella està immersa.

ACTIVITATS

JORNADA MANS UNIDES

Tal com estava anunciat, el passat dia 23, dissabte, es portà a cap la Jornada popular de Mans Unides en la Campanya contra la Fam preparada per la comissió i els distints moviments parroquials. Malgrat ser la festivitat de Sant Jordi, i moltes les activitats culturals i esportives programades amb aquest motiu per les diferents entitats del poble, va ser molt satisfactòria l’assistència tant de xiquets durant el matí i premeres hores de la tarda, com de joves que gaudiren al vespre les animades interpretacions del conjunt local Jakelvï i del pianista Miguel González.

Foren molts, també grans, els que van dinar de bocata a la plaça, degustant els variats menjars típics que cuinaren alguns del immigrants que conviuen amb nosaltres, col·laborant així d’una manera totalment desinteressada als objectius de la Campanya. Tot es va vendre com també les truites i el cocs que donaren algunes persones.

El total d’ingressos fou de 1.235 €. Les despeses 320 €. resten nets 915 €. que sumats als ingressos pel sorteig de la cistella Nadalenca, les col·lectes a l’església, el sopar de Fam dels adults i la venda de camisetes donen un total recol·lectat, fins ara, per a la campanya d’enguany de 5.055 €.

Ampliar foto

Recés Quaresma 13-02-05

Tal com estava programat, el diumenge 13 de març, els grups de MAC i els més grans del MPJ, amb un total de 26 participants, vam tindre el recés quaresmal a l’Ermita del Remei.

Es començà amb la pregària: Cants, Salms, lectura de la Paraula de Déu, comentaris i, seguidament, s’exposaren els punts de reflexió segons l’esquema repartit dies abans, centrada en la conversió que ens demana la Quaresma en vistes a la celebració de la Pasqua i seguint la pedagogia catequística dels Evangelis corresponents als cinc diumenges quaresmals.

Després d’un temps de descans es continuà amb la posada en comú. Aquesta tenia com a finalitat concretar l’actuar corresponent a la Campanya integració (referent als immigrants) que ha portat a cap el MAC, tractant d’integrar-lo a la Jornada que està preparant la comissió de Mans Unides en la campanya contra la FAM d’aquest any per als xiquets i joves de la Parròquia.

Aquesta Jornada intenta aconseguir una major participació, sobretot dels joves, sortint del tradicional Sopar de Fam que cada any es feia a l’Esplai i que, per repetit, havia perdut interès i atractiu.

El matí, i part de la tarda, estarà dedicat als xiquets. Començarà amb una bicicletada pels carrers del poble per tal de crear ambient i donar a conèixer a la gent la celebració de la Jornada. Cada xiquet portarà un globus amb l'eslògan de la campanya de Mans Unides. Seguidament, a la Plaça Lluís Companys es tindran distints tallers sobre aspectes del Tercer Món i sobre costums, folklore i tradicions dels països d’alguns dels immigrants que resideixen a Alcanar.

La contribució econòmica a la Campanya contra la Fam es podrà fer mitjançant la compra d’un “bocata” per a dinar, tant els xiquets com tots els pares i grans que vulguin participar-hi.

I en aquest apartat entra la programació de l’actuar del MAC com a compromís de la Campanya Diocesana d’integració dels immigrants que ha estat motiu d’estudi i reflexió al llarg de la quaresma.

Amb aquesta finalitat, s’acordà invitar a uns quants immigrants a col·laborar en aquesta Jornada mitjançant una demostració culinària, confeccionant alguns plats típics i tradicionals dels seus països i que tothom podria degustar adquirint prèviament el corresponent tiquet. Això comportaria tindre amb ells unes reunions prèvies que ens portaria a un tracte i major coneixement mutu, a més del que pot suposar en ordre a la seva integració la participació en un acte popular, com s’intenta que sigui la Jornada.

La nit d’aquesta Jornada estaria dedicada als joves, també amb un sopar de “bocata” i un Festival al Centre Cívic en el que participarien a més dels Conjunts locals alguns músics de països d’immigrants.

Animats per la comissió de Mans Unides, ara com ara estem tots per la feina per tal que aquest projecte que creiem interessant i bonic el puguem fer realitat.

Ermita del Remei