Càritas Parroquial

Càritas intenta fer realitat allò que és fonamental en tota comunitat cristiana: l’amor, sobretot als més necessitats.

Reconeixent que en el camp de l’estima i l’amor sempre tenim molt de camí a fer, la Parròquia d’Alcanar ha anat fent progressos importants en l’organització de Càritas i en els serveis d’ajuda i atenció. Des de l’any 2.000 té local propi, situat al carrer Méndez Núñez, al mateix edifici del Convent, Centre de Pastoral Parroquial. Disposa d’un gran magatzem per a aliments; un rober espaiós que possibilita la classificació de la roba en estants i perxes; una sala d’espera i una altra d’atenció i servei a les persones.

Compta amb un equip de persones voluntàries que, coordinades per la responsable de Càritas, tenen assignades distintes funcions per fer efectiva aquesta important, a la vegada que delicada, tasca de la caritat.

El fet de la immigració ha estat un repte molt seriós per a tots els qui vivim en una societat d’abundància i benestar, i, en especial, per als cristians. Ha despertat consciències i sentiments humans portant-nos fàcilment a pensar que Càritas és el millor mitjà per canalitzar las nostra acció humana i solidària.

És per això, que Càritas és acceptada, volguda i valorada en els pobles i a nivell mundial, i tots els que treballem en ella, dedicant part del nostre temps, ens considerem servidors de la comunitat i administradors de la seva generositat.

FINANÇAMENT

• Aliments procedents dels excedents de la Comunitat Europea i distribuïts per Creu Roja.
  • Campanya Nadalenca de recollida d’aliments de la Parròquia.
  • Assignació anual de l’Ajuntament d’Alcanar que es destinen, principalment, a vals d’entrepans per als transeünts.
  • Quotes semestrals o anuals dels socis de Càritas.
  • “Cepillo” de l’altar de S. Antoni de Pàdua.
  • Donatius puntuals.

Càritas